❌جهت ثبت نام اشخاص حقیقی ، حضور متقاضی به همراه کارت شناسایی معتبر(کارت ملی هوشمند/شناسنامه جدید/رسیدکارت ملی جدید و کارت ملی قدیم) الزامی است.
همچنین در موارد خاص وکیل قانونی متقاضی به همراه وکالتنامه معتبر محضری و اصل کارت ملی وکیل و مدرک شناسایی ماقاضی الزامی است .
در صورتی که فرد متقاضی زیر ۱۸ سال سن داشته باشد ، حضور ولی ایشان با ارائه اصل مدرک شناسایی ولی و متقاضی و در صورتی که شخص متقاضی قیم داشته باشد ، حضور قیم به همراه اصل قیم نامه و کارت شناسایی قیم و مدرک شناسایی متقاضی الزامی است .
در صورتی که نماینده دادگاه از طرف دادگاه جهت ثبت نام تلفن برای شخص متقاضی مراجعه کند با ارائه نامه مرجع قضایی ، کارت شناسایی نماینده دادگاه و مدرک شناسایی متقاضی اقدام به ثبت نام ایشان می کنیم .
برای انجام ثبت نام تلفن ثابت برای اشخاص حقیقی اینگونه عمل میکنیم :
✅ابتدا فرم یک ، بررسی امکانات تقاضا (شرح درخواست ، بررسی امکانات و آخرین کادر مربوط به دفاتر )تکمیل و به امضای متقاضی می رسد .
جهت تکمیل فرم یک بدین صورت عمل کنید؛ در قسمت شرح درخواست مشخصات متقاضی نوشته شده ، با توجه به شخص مراجعه کننده تیک مالک/استفاده کننده/وکیل قانونی/نماینده قانونی مشخص میشود .
کدملی یا شناسه هویتی مراجعه کننده / شماره تلفن ثابت جهت تماس ضروری و شماره موبایل متقاضی در قسمت مربوطه در شرح درخواست نوشته شود .
آدرس مکاتبه که در این قسمت از متقاضی خواسته شده است میتپاند آدرسی دیگر از متقاضی یا ادرس نزدیکترین فرد به ایشان باشد که نیاز است تا نوشته شود .
در قسمت بررسی امکانات نوع بررسی امکانات تقاضا انتخاب شده ، نوع محل دایری را با توجه به درخواست متقاضی علامت بزنید . آدرس دقیق محلی که تلفن در آن مکان میخواهد دایر شود و شماره تلفن ثابت و موجود از محل دایری جدید تلفن (همان ساختمان یا ساختمان دیوار به دیوار) نوشته شود .
از متقاضی بخواهید که در کادر مشخص شده کروکی ملک مورد نظر را بکشد . و در پایان و پس از تایید مشخصات و اطلاعات فرم بررسی امکانات ، قسمت شرح درخواست را امضا کند .
در انتهای فرم یک ، قسمت دفتر پیشخوان ، متصدی دفتر پیشخوان موظف است نوع شناسه هویتی ارائه شده توسط متقاضی را مشخص کرده و امضای متصدی و مدیر و مهر دفتر را تکمیل کند .
❎چگونگی انجام کار در fixcrm جهت بررسی امکانات :
وارد مرکز مربوطه شده و ایتم ثبت نام / حقیقی انتخاب میشود ،
☑️نوع تکنولوژی: بدون ودیعه
☑️نوع قرارداد/ نوع پرداخت : عادی
☑️نوع محل دایری : با توجه به محل نصب تلفن (مسکونی ، تجاری ، اداری )
☑️نوع واگذاری : عادی
☑️نوع تلفن: عادی
☑️گروه اصلی : عادی
☑️زیر گروه یک : عادی(جستجوی اولین حروف کلمه عادی)
🔴اطلاعات هویتی متقاضی با توجه به مدارک ایشان تکمیل میشود در قسمت شماره موبایل پس از تکمیل شماره موبایل متقاضی بر روی ارسال کد کلیک کنید ؛ هنگامی که کد احراز هویت برای متقاضی ارسال شد ، آن را در قسمت مربوطه وارد کرده و دریافت کد را فعال کنید .
در قسمت گروه بندی مشترک ، با توجه به نوع محل دایری ، مسکونی/تجاری و اداری ؛ گروه بندی مسکونی یا فروشگاهی و … انتخاب شده و در قسمت گروه بندی یک نوع محل سکونت مشخص میشود .
بعد از آن در قسمت آدرس محل نصب ، آدرس دقیق محل نصب بدینگونه نوشته میشود ؛ از کلی ترین محل اقدام به ثبت ادرس کنید (بلوار/خیابان/کوچه/پلاک/طبقه/واحد) . کدپستی و شماره کارکن در محل نوشته میشود . توجه کنید که آدرس مکاتبه را با توجه به آدرسی که متقاضی در فرم بررسی امکانات نوشته است تکمیل کنید و سپس گزینه تایید اطلاعات انتخاب میشود .
🔴🔴نکتـــه :
اگر متقاضی درخواست دو خط تلفن و بیشتر داشت از ایکون ثبت نام گروهی استفاده میشود .
‼️برای درخواست پنج خط و بیشتر ، فرم تعهد پنج خط الزامی است .
✖️مدارک لازم جهت بررسی امکانات و بارگذاری آن :
☑️کارت ملی
☑️فرم تقاضا
☑️(تعهد پنج خط
وکالت نامه _در صورت حضور وکیل قانونی شخص _کارت شناسایی وکیل
قیم نامه_کارت شناسایی قیم _مدرک شناسایی متقاضی
مدرک شناسایی ولی /کارت ملی یا شناسنامه _ شناسنامه شخص متقاضی
نامه معرفی نماینده از طرف مرجع قضایی_ کارت شناسایی نماینده دادگاه_مدرک شناسایی متقاضی)
❌جهت ثبت نام اشخاص حقوقی ، حضور نماینده یا وکیل قانونی وی که وکالت محضری دارد و اصل کارت ملی الزامی است .
✅✅ابتدا فرم یک ، بررسی امکانات تقاضا (شرح درخواست ، بررسی امکانات و آخرین کادر مربوط به دفاتر )تکمیل و به امضای متقاضی می رسد .
جهت تکمیل فرم یک بدین صورت عمل کنید؛ در قسمت شرح درخواست مشخصات متقاضی(ارگان یا شرکت درخواست کننده) نوشته شده ، با توجه به شخص مراجعه کننده تیک مالک/استفاده کننده/وکیل قانونی/نماینده قانونی مشخص میشود .
شماره ثبت یا شناسه ملی شرکت / شماره تلفن ثابت جهت تماس ضروری و شماره موبایل نماینده متقاضی در قسمت مربوطه در شرح درخواست نوشته شود .
آدرس مکاتبه که در این قسمت از متقاضی خواسته شده است میتواند آدرسی دیگر از متقاضی یا ادرس نزدیکترین فرد به ایشان باشد که نیاز است تا نوشته شود .
در قسمت بررسی امکانات نوع بررسی امکانات تقاضا انتخاب شده ، نوع محل دایری را با توجه به درخواست متقاضی علامت بزنید . آدرس دقیق محلی که تلفن در آن مکان میخواهد دایر شود و شماره تلفن ثابت و موجود از محل دایری جدید تلفن (همان ساختمان یا ساختمان دیوار به دیوار) نوشته شود .
از متقاضی بخواهید که در کادر مشخص شده کروکی ملک مورد نظر را بکشد . و در پایان و پس از تایید مشخصات و اطلاعات فرم بررسی امکانات ، قسمت شرح درخواست را امضا کند .
در انتهای فرم یک ، قسمت دفتر پیشخوان ، متصدی دفتر پیشخوان موظف است نوع شناسه هویتی ارائه شده توسط متقاضی را مشخص کرده و امضای متصدی و مدیر و مهر دفتر را تکمیل کند .
❎چگونگی انجام کار در fixcrm جهت بررسی امکانات :
وارد مرکز مربوطه شده و ایتم ثبت نام / حقوقی انتخاب میشود ،
☑️نوع تکنولوژی: بدون ودیعه
☑️نوع قرارداد/نوع پرداخت : عادی
☑️نوع محل دایری : با توجه به محل نصب تلفن (تجاری ، اداری )
☑️نوع واگذاری : عادی
☑️نوع تلفن: عادی
☑️گروه اصلی : عادی
☑️زیر گروه یک : عادی(جستجوی اولین حروف کلمه عادی)
🔴اطلاعات هویتی متقاضی با توجه به مدارک ایشان تکمیل میشود .
نام موسسه در موارد حقوقی دولتی با توجه به نامه ارائه شده ، نام ارگان بالاتر نوشته میشود و بهره بردار اداره و شرکت زیرمجموعه ارگان اصلی است (فلان مدرسه دولتی زیرمجموعه اداره اموزش و پرورش و …)
در قسمت شماره موبایل پس از تکمیل شماره موبایل متقاضی بر روی ارسال کد کلیک کنید ؛ هنگامی که کد احراز هویت برای متقاضی ارسال شد ، آن را در قسمت مربوطه وارد کرده و دریافت کد را فعال کنید .
در قسمت گروه بندی مشترک ، با توجه به نوع محل دایری ، مسکونی/تجاری و اداری ؛ گروه بندی مسکونی یا فروشگاهی و … انتخاب شده و در قسمت گروه بندی یک نوع محل سکونت مشخص میشود .
بعد از آن در قسمت آدرس محل نصب ، آدرس دقیق محل نصب بدینگونه نوشته میشود ؛ از کلی ترین محل اقدام به ثبت ادرس کنید (بلوار/خیابان/کوچه/پلاک/طبقه/واحد) . کدپستی و شماره کارکن در محل نوشته میشود . توجه کنید که آدرس مکاتبه را با توجه به آدرسی که متقاضی در فرم بررسی امکانات نوشته است تکمیل کنید و سپس گزینه تایید اطلاعات انتخاب میشود .
🔴🔴نکتـــه :
اگر متقاضی درخواست دو خط تلفن و بیشتر داشت از ایکون ثبت نام گروهی استفاده میشود .
‼️برای درخواست پنج خط و بیشتر ، فرم تعهد پنج خط الزامی است .
✖️مدارک لازم جهت بررسی امکانات و بارگذاری آن :
☑️کارت ملی نماینده
☑️فرم تقاضا
☑️(تعهد پنج خط)
☑️آگهی تاسیس و آخرین تغییرات مربوط به دوسال اخیر (مربوط به ادارات غیر دولتی)
☑️نامه هیات امنای مسجد یا اداره اوقاف (مربوط به مساجد )
☑️نامه از بالاترین مقام ارگان دولتی (مربوط به موسسات ، بانکها و دیگر ادارات دولتی)
☑️نامه از اداره آموزش و پرورش ناحیه مربوطه (مربوط به مدارس دولتی)
❌❌برای مدارس غیر دولتی ثبت نام تلفن به نام مدیر مدرسه و با عنوان اشخاص حقیقی انجام میشود .
❗️داشتن شناسه ملی و شماره ثبت شرکت الزامی است .
✅اطلاعات شخص حقوقی را در سایت ilence.ssaa.ir چک کنید و طبق موارد داده شده در همان سایت اقدام به وارد نمودن اطلاعات در صفحه ثبت نام کنید .
سپس اطلاعات نماینده به طور کامل در محل خود تایپ شود .
✅مدارک را با توجه به عنوان ، در محل خود جای گذاری کنید .
کارت شناسایی نماینده
برگه معرفی نماینده
آگهی تاسیس و آگهی تغییرات مربوط به شرکتهای خصوصی
فرم تقاضا
😐یک نکتــه :
پس از ثبت نام و گرفتن شماره پرونده ۶ رقمی ، به هیچ عنوان قرارداد اشتراک خط تلفن را پرینت نگیرید .
گرفتن قرارداد اشتراک ملزم به مثبت شدن نتیجه بررسی امکانات و پرداخت فیش بانکی توسط متقاضی است .
در رابطه با شرکت های منحله این نکته را باید رعایت کنید که این شرکتها با اوردن اگهی انحلال ان شرکت که در روزنامه رسمی درج شده ، توسط نماینده و همچنین شرکت های ورشکسته ، حضور مدیر تصفیه شرکت و ارائه نامه رسمی از اداره تصفیه تنها جهت تغییرنام تلفن های ثابتی که به نام موسسه منحل شده یا ورشکسته می باشد، میتوانند اقدام کنند و ثبت نام تلفن ثابت برای این شرکتها مجاز نیست❌❌
در رابطه با اشخاص تبعه که در ایران سکونت دارند نیز میتوان با ارائه مدرک هویتی ایشان( گذرنامه / کارت آمایش ) اقدام به ثبت نام تلفن ثابت کرد.
در رابطه با اتباعی که گذرنامه معتبر دارند ، با تکمیل اطلاعاتایشان با توجه به آنچه در مدرک هویتی شان به صورت انگلیسی نوشته شده و با رعایت حفظ حروف کوچک و بزرگ در گذرنامه ، شماره شناسه هویتی ایشان و تاریخ تولد برگردان به تقویم شمسی ، در سامانه مخابراتی و با عنوان اشخاص حقیقی ثبت نام میشوند .
در رابطه با اشخاص حقیقی که درخواست تغییرمکان در محدوده یک مرکز و یا درخواست تغییرمکان از یک مرکز به مرکز دیگری دارند اینگونه عمل شود :
✅ابتدا فرم یک ، بررسی امکانات تقاضا (شرح درخواست ، بررسی امکانات و آخرین کادر مربوط به دفاتر )تکمیل و به امضای متقاضی می رسد .
جهت تکمیل فرم یک بدین صورت عمل کنید؛ در قسمت شرح درخواست مشخصات متقاضی نوشته شده ، با توجه به شخص مراجعه کننده تیک مالک/استفاده کننده/وکیل قانونی/نماینده قانونی مشخص میشود .
کدملی یا شناسه هویتی مراجعه کننده /شماره تلفن ثابتی که مشترک تقاضای جابجایی آن را دارد/مبلغ کارمزد دفتر پیشخوان با توجه به مصوبه ی وزارت ارتباطات/ هزینه جابجایی خط تلفن بابت سیمکشی و پیمانکار که بر روی قبض مشترک اعمال میشود/ شماره تلفن ثابت جهت تماس ضروری و شماره موبایل مشترک در قسمت مربوطه در شرح درخواست نوشته شود .
آدرس مکاتبه که در این قسمت از مشترک خواسته شده است میتواند آدرسی دیگر از مشترک یا ادرس نزدیکترین فرد به ایشان باشد که نیاز است تا نوشته شود .
در قسمت بررسی امکانات نوع بررسی امکانات تغییرمکان/انتقال مرکز به مرکز انتخاب شده ، نوع محل دایری را با توجه به درخواست مشترک علامت بزنید . آدرس دقیق محل جدیدی که تلفن در آن مکان میخواهد دایر شود و شماره تلفن ثابت و موجود از محل دایری جدید تلفن (همان ساختمان یا ساختمان دیوار به دیوار) نوشته شود .
همچنین فراموش نکنید که در قسمت انتهایی کادر بررسی امکانات تعهد در قبال تعویض شماره به سمع مشترک رسیده و آن را تیک بزنید .
از مشترک بخواهید که در کادر مشخص شده کروکی ملک مورد نظر را بکشد . و در پایان و پس از تایید مشخصات و اطلاعات فرم بررسی امکانات ، قسمت شرح درخواست را امضا کند .
در انتهای فرم یک ، قسمت دفتر پیشخوان ، متصدی دفتر پیشخوان موظف است نوع شناسه هویتی ارائه شده توسط مشترک را مشخص کرده و امضای متصدی و مدیر و مهر دفتر را تکمیل کند .
در رابطه با اشخاص حقوقی که درخواست تغییرمکان در محدوده یک مرکز و یا درخواست تغییرمکان از یک مرکز به مرکز دیگری دارند اینگونه عمل شود :
✅✅ابتدا فرم یک ، بررسی امکانات تغییرمکان/انتقال مرکز به مرکز (شرح درخواست ، بررسی امکانات و آخرین کادر مربوط به دفاتر )تکمیل و به امضای مشترک می رسد .
جهت تکمیل فرم یک بدین صورت عمل کنید؛ در قسمت شرح درخواست مشخصات مشترک(ارگان یا شرکت درخواست کننده) نوشته شده ، با توجه به شخص مراجعه کننده تیک مالک/استفاده کننده/وکیل قانونی/نماینده قانونی مشخص میشود .
شماره ثبت یا شناسه ملی شرکت /شماره تلفن ثابتی که مشترک تقاضای جابجایی آن را دارد/مبلغ کارمزد دفتر پیشخوان با توجه به مصوبه ی وزارت ارتباطات/ هزینه جابجایی خط تلفن بابت سیمکشی و پیمانکار که بر روی قبض مشترک اعمال میشود/شماره تلفن ثابت جهت تماس ضروری و شماره موبایل نماینده مشترک در قسمت مربوطه در شرح درخواست نوشته شود .
آدرس مکاتبه که در این قسمت از مشترک خواسته شده است میتواند آدرسی دیگر از مشترک یا ادرس نزدیکترین فرد به ایشان باشد که نیاز است تا نوشته شود .
در قسمت بررسی امکانات نوع بررسی امکانات تغییرمکان/انتقال مرکز به مرکز انتخاب شده ، نوع محل دایری را با توجه به درخواست مشترک علامت بزنید . آدرس دقیق محلی که تلفن در آن مکان میخواهد دایر شود و شماره تلفن ثابت و موجود از محل دایری جدید تلفن (همان ساختمان یا ساختمان دیوار به دیوار) نوشته شود .
همچنین فراموش نکنید که در قسمت انتهایی کادر بررسی امکانات تعهد در قبال تعویض شماره به سمع مشترک رسیده و آن را تیک بزنید .
از نماینده ی شرکت بخواهید که در کادر مشخص شده کروکی ملک مورد نظر را بکشد . و در پایان و پس از تایید مشخصات و اطلاعات فرم بررسی امکانات ، قسمت شرح درخواست را امضا کند .
در انتهای فرم یک ، قسمت دفتر پیشخوان ، متصدی دفتر پیشخوان موظف است نوع شناسه هویتی ارائه شده توسط مشترک/نماینده ی قانونی را مشخص کرده و امضای متصدی و مدیر و مهر دفتر را تکمیل کند .
❗️ تغییر مکان در محدوده یک مرکز و یا از محدوده مرکزی به مرکز دیگر قابل جابجایی است .
⬅️این عملیات به درخواست مشترک و با ارائه مدارک مورد نیاز (حضور مالک خط نلفن و ارائه اصل کارت شناسایی معتبر و یا ارائه وکالت نامه معتبر محضری که لفظ مخابرات و یا تلفن ثابت و یا شماره تلفن ثابت در وکالت قید شده باشد ، کارت شناسایی معتبر وکیل برای اشخاص حقیقی ) ( حضور نماینده قانونی شرکتهای دولتی / غیر دولتی و با ارائه اصل کارت شناسایی معتبر نماینده ، برگه معرفی نماینده در کاغذ سربرگ دار شرکت / آخرین اگهی تغییرات مربوط به دوسال اخیر جهت شرکتهای غیردولتی)جهت تغییر محل نصب تلفن و آدرس جدید ، انجام میشود .
❌ تغییر مکان به صورت انتقال از محدوده یک مرکز به مرکز دیگر با اطلاع اینکه شماره موجود آن در صورت انتقال به مرکز مقصد تعویض میشود، قابل اجراست .❌
❇️ تعرفه این خدمت به علاوه عوارض و مالیات مصوبه سالیانه ۱۵۴۶۷۱۰ ریال است که از طریق درج در صورتحساب کارکرد تلفن دریافت میشود.
🔴مراحل انجام کار :
✔️تغییرمکان در محدوده یک مرکز
متصدی جهت انجام تغییر مکان در محدوده یک مرکز باید پس از تکمیل فرم یک و اسکن مدارک مشخصه از 👈 سایت فیکس👈 مرکز مربوطه👈 مشترکین👈 جستجوی تلفن👈 تغییرات 👈بررسی امکانات قبل از تغییر مکان👈 درج آدرس نصب 👈کدپستی محل نصب👈درج آدرس مکاتبه👈کد پستی مکاتبه👈 شماره موجود در محل( شماره کارکن در محل )👈نوع محل دایری و در انتها ثبت اطلاعات کند .
✔️جهت انجام تغییر مکان از محدوده مرکزی به مرکز دیگر
متصدی باید پس از دریافت مدارک معینه از مشترک👈 وارد سایت فیکس شده👈 مرکز مربوطه 👈مشترکین👈 جستجوی تلفن 👈تغییرات👈 انتقال مرکز به مرکز 👈درج آدرس نصب 👈کدپستی محل نصب👈درج آدرس مکاتبه👈کد پستی مکاتبه👈 شماره موجود در محل 👈نوع محل دایری و مرکز مقصد را انتخاب و ثبت اطلاعات کند.
🤞یک نکته:
اگر پس از تغییر شماره تلفن مشترک به شماره جدید دسترسی نداشتید می توانید وارد مرکز قدیم تلفن شده و پس از ورود به قسمت👈 مشترکین مرکز 👈جستجوی تلفن👈 تیک شماره قدیم را زده و پس از نوشتن شماره قدیم و انتخاب آن به شماره جدید دسترسی پیدا کنید.
همچنین میتوانید از👈 سایت بیلینگ 👈خدمات آبونمان 👈 قبض تخلیه👈 شماره قدیم را نوشته و گزارشگیری را بزنید . شماره جدید برای شما نمایش داده می شود .
💥تغییرنام حقیقی : حضور فروشنده یا وکیل قانونی وی به همراه خریدار و با داشتن اصل کارت ملی جدید دو نفر و برای موارد فوتی با حضور کلیه وراث به همراه اصل مدرک شناسایی معتبر و یا وکیل کلیه وراث با اصل وکالت محضری و انحصار ورثه به همراه اصل کارت ملی وکیل
💥تغییرنام تعهدی فوتی : حضور یک نفر از کل ورثه به همراه اصل برگه انحصار ورثه یا اصل گواهی فوت یا شناسنامه متوفی (اسکن صفحه اول ، دوم و صفحه وفات متوفی) و یا هر مدرکی دال بر فوت مالک تلفن من جمله جواز و گواهی دفن ، و اصل کارت ملی و شناسنامه وارث (همسر متوفی اسکن صفحه اول و دوم شناسنامه ، فرزند متوفی صفحه اول شناسنامه) پیرو بخشنامه ١٣۵٨۰١۰ مورخ ٩٧/٧/١١
تغییرنام تعهدی سند : حضور خریدار به همراه اصل سند شش دانگ و کارت ملی جدید ایشان . (در رابطه با اسناد بنچاق دار دفترچه ای داشتن فیش عوارض شهرداری یا پایانکار و یا قولنامه ای که در آن ادرس دقیق ملک نوشته شده باشد الزامی است .) پیرو بخشنامه ٩٧۰٩٢ مورخ ٩۶/۵/٣
💥تغییرنام تعهدی قولنامه : حضور خریدار به همراه اصل قولنامه معتبر ممهور به مهر بنگاه معاملات املاک که آدرس در آن به درستی قید شده باشد و اصل کارت ملی جدید ایشان . پیرو بخشنامه ٣٢٩١٣۶ مورخ ٩٨/٢/٢۶
💥تغییرنام تعهدی سرقفلی ، اسناد اوقاف و آستانه : حضور خریدار به همراه اصل سند سرقفلی یا سند صلح ایشان که ادرس در ان دقیق باشد و همچنین اصل کارت ملی جدید ایشان ۰ پیرو بخشنامه ۵۵٩٢۶٣ مورخ ٩۶/١٢/٢١ در رابطه با اسناد اوقاف و آستانه اگر سند اجاره است مدت اجاره باید بیش از ٢۰ سال باشد در غیر اینصورت امکان تغییرنام وجود ندارد مگر اینکه اصل سند انتقال نام به اسم خریدار در دسترس ایشان باشد.
💥همچنین اگر خریدار کارت ملی جدید نداشتند می توانند رسید ثبت نام کارت ملی جدید به همراه شناسنامه جدید/قدیم یا گواهینامه جدید و یا پاسپورت دارای اعتبار خود را جهت اسکن به کاربر و متصدی مربوطه بدهند .
❌❌در رابطه با وکالتنامه ها توجه به این نکات توسط کاربر و متصدی تلفن ثابت الزامی است : ١_ وکالت های کاری و تام فقط و فقط جهت انجام خدمات برای موکل و به جای ایشان است . در این نوع وکالتنامه ها باید واژه مخابرات و یا تلفن ثابت قید شده باشد . اگر وکیل از جانب خریدار باشد تلفن ثابت با وکالت وکیل به نام موکل ثبت شده و وکیل تنها به جای ایشان امضا می زنند . ٢_ وکالتهایی که در آن حدود و اختیارات وکیل بلاعزل و یا بلاعزل تام الاختیار است و موکل حق توکیل به غیر ندارد تلفن به نام وکیل ایشان میشود . ٣_ همچنین وکالتنامه هایی که مالک تلفن به وکیل خود وکالت دادند که تلفن به نام وکیل و یا هر فرد دیگر با عنوان تغییرنام حقیقی انجام شده و وکیل میتواند به جای انتقال دهنده امضای تغییرنام بزند. در رابطه با تغییرنام های تعهدی (انتقال مالکیت سندی) لازم به یادآوری است که : اسناد مشاع که سه دانگ و … از یک زمین باشد با همان سند امکان انجام تغییرنام بدون حضور شریک یا شرکا ، وجود دارد . اسناد مشاع که سه دانگ و … از یک واحد اپارتمان و ملک باشد جهت انجام تغییرنام بدون حضور شریک و شرکا و امضای تعهد سه دانگ توسط ایشان لازم الاجرا است .
✅ حضور یک نفر از ورثه مالک ملک
⚠️مدارک لازمه جهت این تغییرنام : ✔️سند ملک
✔️کارت ملی وارث حاضر
✔️انحصار ورثه / گواهی فوت / شناسنامه متوفی _صفحات اول و دوم و همچنین صفحه وفات _
💫💫نکتــــــه : در صورت ارائه سند دفترچه ای ، کاربر ملزم به دریافت فیش عوارض شهرداری ، پایانکار ، پروانه ساختمانی ، قولنامه یا مبایعه نامه ای که در ان ادرس ملک قید شده باشد ؛ می باشد .
🔴در صورت ارائه گواهی فوت شناسنامه وارث _فرزند متوفی ، صفحه اول شناسنامه و همسر متوفی ، صفحات اول و دوم شناسنامه _
❌❌لازم به ذکر است که در اینگونه تغییرنام فرم تعهد خریدار و فرم تعهد فوتی به طور همزمان به امضای خریدار _وارث مالک ملک_ می رسد و در قسمت امضای انتقال دهنده این متن نوشته توسط کاربر نوشته میشود : ” پیرو بخشنامه ٩٧۰٩٢ مورخ ١٣٩۶/۰۵/۰٣ و برابر با اصل سند “❌❌ 🅿️بارگذاری اسکن مدارک :
سند ملک _ تک برگ (پشت و روی سند) ، دفترچه ای (صفحه مالکیت و اخرین صفحه نقل و انتقالات که نام متوفی در ان قید شده است) با توضیح صفحه اول یا دوم سند ملک ❗️برگه حصر وراثت _انحصار ورثه_
❗️سند تغییرنام ١ _با توضیح صفحه اول و یا دوم تغییرنام_
کارت ملی خریدار
سایر مدارک _با توضیح گواهی فوت _
❗️تعهدنامه تغییرنام تعهدی _با توضیح فرم تعهد خریدار_
❗️سایر مدارک _با توضیح فیش عوارض شهرداری / پایانکار / قولنامه یا مبایعه نامه_
❗️شناسنامه _شناسنامه متوفی صفحه اول_
🛑همچنین شناسنامه صفحات دوم و وفات و توضیحات در مسیر سایر مدارک با توضیح اینکه کدام صفحه از شناسنامه است اسکن و بارگذاری میشود .
❣❣و در اخر اگر آدرس ارائه شده در سند ملک با آدرس پرونده مشترک در کارتابل crm یکی نبود فرم تطبیق ادرس تکمیل و در قسمت _سایرمدارک با توضیح تطبیق ادرس_ اسکن و با دیگر مدارک بارگذاری میشود . —————————————————————- روال انجام کار در سامانه فیکس : پس از اینکه وارد کارتابل مرکز مربوطه شدید ، از قسمت مشترکین👈 جستجوی تلفن وارد شده 👈 آیتم تغییرات 👈 روال تغییرنام تعهدی 👈انتخاب نوع تعهد (انتقال مالکیت سندی) 👈 انتخاب نوع روش اطلاع رسانی به مشترک 👈 درج اطلاعات خریدار و شماره موبایل خریدار 👈 چاپ فرم تعهد خریدار و فرم سند تغییرنام صفحه اول و دوم 👈 ثبت اطلاعات
1⃣خطوط آنالوگ یا PSTN
2⃣خطوط E1
3⃣خطوط ISDN
4⃣خطوط تلفن مبتنی بر شبکه
✅خطوط آنالوگ یا PSTN خطوط تلفن آنالوگ یا Public Switched Telephone Network در واقع همان خط های رایج می باشد که شما با مراجعه به شرکت مخابرات می توانید اقدام به خرید نمایید . این خطوط بر روی کابل های زوجی از طرف مخابرات قابل عرضه می باشند.که این باعث گردیده است برای اتصال اینترنت از این خطوط استفاده گردد .
✅خطوط E1 یا PRI خطوط E1 در واقع همان خطوط چهار یا پنج شماره ای می باشند که شما می توانید با مراجعه به مخابرات آن را تهیه نمایید ولی در انتخاب این نوع خط باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای استفاده از این خطوط می بایست تجهیزات جانبی آن را نیز تهیه نمایید. این خطوط قابلیت این را دارند که شما هنگام استفاده از آنان با توجه به نوع برنامه ریزی دستگاه سانترال پاناسونیک خود از قابلیت منحصر به فرد این تکنولوژی استفاده نمایید و با اضافه کردن شماره داخلی سه یا چهار رقمی خود بتوانید هنگام تماس از بیرون مجموعه به داخلی مورد نظر خود به صورت مستقیم ارتباط برقرار نمایید. خطوط E1 دارای ۳۰ کانال ارتباطی همزمان می باشند که قابلیت یک طرفه یا دو طرفه بودن را دارند .
✅خطوط ISND می توان این گونه عنوان کرد که پایه و اساس این خطوط بر اساس خطوط دیجیتال می باشد و تاریخچه طراحی آن به دهه هشتادم میلادی می رسد. دقیقا زمانی که سیستم مخابراتی فقط آنالوگ بود و توان انتقال داده های آنالوگ را داشت. اما همان طور که گفتیم با پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین طراحی این خطوط که بر پایه شبکه دیجیتال است ،انتقال داده های صوتی و دیجیتال در انواع خطوط تلفن دیجیتال فراهم شد.این کار با تبدیل سیستم صوت به داده های دیجیتال انجام می گیرد و سپس آماده انتقال به گیرنده می شود. این خطوط بر حسب پهنای باند به دو دسته اصلی تقسیم می شوند. دسته اول B-ISDN و دسته دوم N-ISDN نام دارد.
✅خطوط تلفن مبتنی بر شبکه امروزه با پیشرفت بسیار زیاد استفاده از تجهیزات فیبر نوری و همچنین شبکه خطوط تلفن نیز پیشرفت چشم گیری را داشته اند .شما می توانید از خطوط sip استفاده و در هنگام در خواست برای خط جدید خط های ۸ شماره ای و یا حتی ۴ یا ۵ شماره ای را با توجه به تعداد مورد نیاز خود انتخاب و خریداری نمایید . این نوع خطوط علاوه بر شرکت مخابرات ایران در حال حاضر از سمت شرکت های ISP که دارای مجوز از شرکت ارتباطات می باشند نیز در حال واگزاری به مشترکین می باشد .
در این نوع تغییر نام ، حضور خریدار و فروشنده خط تلفن به همراه اصل مدرک هویتی(کارت ملی جدید / شناسنامه جدید / کارت ملی قدیم و رسید دریافت کارت ملی هوشمند) و یا وکیل ایشان به همراه اصل وکالت نامه محضری و اصل کارت شناسایی ، در دفتر پیشخوان الزامیست
✨نحوه ثبت اطلاعات خریدار در سامانه فیکس سی آر ام: پس از احراز هویت دو نفر ، و اسکن مدارک ایشان ، اینگونه عمل میکنیم ؛ وارد مرکز مربوطه شده ، آیتم مشترکین / جستجوی تلفن را انتخاب کنید پس از وارد کردن شماره و ورود به پروفایل تلفن فروشنده از آیکون تغییرات / تغییر نام حقیقی را انتخاب کنید . در این قسمت ، تمامی اطلاعات خریدار با توجه به مدرک هویتی ایشان نوشته میشود . سپس آدرس مکاتبه و کدپستی دقیق ملک نیز نوشته شده در نهایت گزینه چاپ جهت پرینت فرم سند تغییرنام را انتخاب و پس از چاپ فرم سند ، گزینه ثبت اطلاعات را بزنید .
💫نکته اول در این نوع تغییرنام اگر به جای فروشنده وکیل ایشان مراجعه نموده باشد ، لازم است که پس از رویت وکالتنامه و دیدن لفظ مخابرات یا تلفن ثابت و یا شماره تلفن مورد نظر ، وکالت نامه ایشان اسکن شود . و در فرم سند تغییرنام در صفحه دوم فرم سطور اول و دوم شماره وکالتنامه و تاریخ وکالتنامه نوشته شود . و وکیل در قسمت امضای فروشنده وکالتا امضا کنند . همچنین اگر وکیل خریدار به جای ایشان مراجعه نموده باشد پس از رویت وکالتنامه و اسکن مدارک وکالت ،وکیل خریدار در قسمت امضای خریدار وکالتا و بجای خریدار فرم سند تغییرنام را امضا میکند .
💫نکته دوم اگر خریدار تلفن را به صورتی وکالتی از فروشنده خریده باشد ، پس از رویت وکالتنامه ، وکالت را اسکن کرده ، خریدار به جای فروشنده و وکالتا فرم سند تغییرنام را امضا میکند . همچنین در قسمت امضای خریدار ، امضای خود را درج میکند .
🔥اسکن مدارک : کارت ملی فروشنده با عنوان کارت ملی کارت ملی خریدار با عنوان کارت ملی خریدار فرم سند تغییرنام با عنوان سند تغییرنام و توضیح صفحه اول یا دوم در صورت وکالتی بودن ، وکالتنامه با عنوان وکالتنامه کارت شناسایی وکیل با همین عنوان در قسمت بارگزاری مدارک اسکن و بارگزاری میشوند .
در اینگونه تغییرنام ها حضور یک نفر از وراث کفایت میکند .
❌مدارک لازم جهت انجام تغییرنام فوتی :
✅اصل برگه انحصار ورثه / کارت ملی وارث حاضر
✅اصل گواهی فوت / اصل کارت ملی وارث حاضر / اصل شناسنامه وارث صفحه اول (فرزند) ، صفحات اول و دوم (همسر متوفی)
✅اصل شناسنامه متوفی صفحات اول و دوم و همچنین صفحه وفات وی / اصل کارت ملی وارث حاضر
در صورت وجود هرکدام از این سه مدرک ، کاربر میتواند تغییرنام را به صورت تعهدی انجام داده و فرم سند تغییرنام و تعهد سه ساله را به امضای وارث حاضر برساند . در قسمت امضای انتقال دهنده این متن نوشته توسط کاربر نوشته میشود : ” پیرو بخشنامه ١٣۵٨۰١۰ مورخ ١٣٩٧/۰٧/١١ و برابر با اصل انحصار ورثه / گواهی فوت / شناسنامه متوفی “
❌بارگذاری اسکن مدارک :
☑️سند تغییرنام ١ _ با این توضیح که صفحه اول یا دوم تغییرنام است _
☑️برگه حصر وراثت _ مربوط به انحصار ورثه _
☑️شناسنامه _صفحه اول _ _ صفحات دوم و وفات در قسمت سایر مدارک با توضیح صفحه دوم یا صفحه وفات شناسنامه _
☑️گواهی فوت _سایر مدارک با توضیح گواهی فوت _
☑️کارت ملی خریدار _همان کارت ملی وارث حاضر_
☑️سایر مدارک ١ _با توضیح فرم تعهد سه ساله_
⭕️و همچنین صفحه توضیحات شناسنامه ورثه یا متوفی تغییرات داشت ان را در قسمت _توضیحات شناسنامه_ اسکن و بارگذاری کنید .
در اینگونه تغییرنام ها خریدار(مالک ملک) بدون حضور مالک تلفن میتواند تغییرنام را انجام دهد .
❌مدارک لازم جهت انجام تغییرنام با سند :
✅کارت ملی خریدار(مالک ملک)
✅سند شش دانگ ملک(دفترچه ای / تک برگ / شورایی)
❎نکتـــــــه : اگر سند شش دانگ به نام دو نفر یا بیشتر باشد ، حضور شریک یا شرکا به همراه اصل کارت ملی الزامی است . و تعهد سند سه دانگ به امضای ایشان برسد .
⚜همچنین اگر سند ملک دفترچه ای باشد یا آدرس در سند ناقص باشد ، دریافت فیش عوارض شهرداری / قولنامه / پایانکار / پروانه ساختمانی الزامی است . و فرم تطبیق آدرس سند با آدرس پرونده تکمیل میشود .
در صورت تکمیل بودن مدارک انجام این تغییرنام بلامانع است . سند تغییرنام و فرم تعهد سه ساله خریدار به امضای خریدار(مالک ملک) می رسد و در قسمت امضای انتقال دهنده این متن نوشته توسط کاربر نوشته میشود : ” پیرو بخشنامه ٩٧۰٩٢ مورخ ١٣٩۶/۰۵/۰٣ و برابر با اصل سند “
❌بارگذاری اسکن مدارک :
☑️سند ملک _ با توضیح صفحه اول یا دوم _
☑️سند تغییرنام ١ _ با توضیح صفحه اول یا دوم تغییرنام _
☑️کارت ملی خریدار
☑️سایر مدارک ١_با توضیح تعهد خریدار_
☑️سایر مدارک ١_با توضیح تعهد سه دانگ_
☑️سایر مدارک ١_با توضیح تطبیق آدرس_
☑️سایر مدارک ١_با توضیح کارت ملی / شناسنامه شریک یا شرکا_
☑️سایر مدارک ١_با توضیح فیش عوارض / پایانکار / پروانه ساختمانی / قولنامه _(مربوط به تطبیق ادرس)
⭕️و همچنین صفحه توضیحات شناسنامه خریدار یا شریک ایشان تغییرات داشت ان را در قسمت _توضیحات شناسنامه_ اسکن و بارگذاری کنید
در اینگونه تغییرنام ها خریدار(مالک ملک) بدون حضور مالک تلفن میتواند تغییرنام را انجام دهد .
❌مدارک لازم جهت انجام تغییرنام با قولنامه :
✅کارت ملی خریدار(مالک ملک)
✅قولنامه شش دانگ ملک که ممهور به مهر بنگاه معاملات املاک باشد
❎نکتـــــــه : اگر قولنامه شش دانگ به نام دو نفر یا بیشتر باشد ، حضور شریک یا شرکا به همراه اصل کارت ملی الزامی است . و تعهد سند سه دانگ به امضای ایشان برسد .
⚜همچنین اگر آدرس در قولنامه با آدرس پرونده مغایرت داشت فرم تطبیق آدرس تکمیل و به همراه دیگر مدارک اسکن میشود .
در صورت تکمیل بودن مدارک انجام این تغییرنام بلامانع است . سند تغییرنام و فرم تعهد سه ساله خریدار به امضای خریدار(مالک ملک) می رسد و در قسمت امضای انتقال دهنده این متن نوشته توسط کاربر نوشته میشود : ” پیرو بخشنامه ٣٢٩١٣۶ مورخ ١٣٩٨/۰٢/٢۶ و برابر با اصل قولنامه “
❌بارگذاری اسکن مدارک :
☑️سند ملک _ با توضیح قسمت اول یا دوم قولنامه _
☑️سند تغییرنام ١ _ با توضیح صفحه اول یا دوم تغییرنام _
☑️کارت ملی خریدار
☑️سایر مدارک ١_با توضیح تعهد خریدار_
☑️سایر مدارک ١_با توضیح تعهد سه دانگ_
☑️سایر مدارک ١_با توضیح تطبیق آدرس_
☑️سایر مدارک ١_با توضیح کارت ملی / شناسنامه شریک یا شرکا_
☑️سایر مدارک ١_با توضیح فیش عوارض / پایانکار / پروانه ساختمانی / قولنامه _(مربوط به تطبیق ادرس)
⭕️و همچنین صفحه توضیحات شناسنامه خریدار یا شریک ایشان تغییرات داشت ان را در قسمت _توضیحات شناسنامه_ اسکن و بارگذاری کنید
در اینگونه تغییرنام ها خریدار(مالک ملک و سرقفلی) بدون حضور مالک تلفن میتواند تغییرنام را انجام دهد .
❌مدارک لازم جهت انجام تغییرنام با سرقفلی یا اسناد اوقاف و آستانه :
✅کارت ملی خریدار(مالک ملک یا سرقفلی)
✅سرقفلی که به صورت فروشنده و خریدار یا مصالح و متصالح نوشته شده است و نوع سند آن ، سند صلح و انتقال سرقفلی است و بنگاهی و محضری است .
✅ سند اوقاف و آستانه ؛ لازم به ذکر است تغییرنام با اسناد اجاره اوقاف و آستانه که مدت اجاره آنها بالای ٢۰ سال است نیز امکان پذیر است . در مدت زمان اجاره ملک دقت کامل داشته باشید .
❎نکتـــــــه : اگر سرقفلی یا سند اوقاف و آستانه شش دانگ به نام دو نفر یا بیشتر باشد ، حضور شریک یا شرکا به همراه اصل کارت ملی الزامی است . و تعهد سند سه دانگ به امضای ایشان برسد .
⚜همچنین اگر آدرس در سرقفلی / سند اوقاف و آستانه با آدرس پرونده مغایرت داشت فرم تطبیق آدرس تکمیل و به همراه دیگر مدارک اسکن میشود .
در صورت تکمیل بودن مدارک انجام این تغییرنام بلامانع است . سند تغییرنام و فرم تعهد سه ساله خریدار به امضای خریدار(مالک سرقفلی یا ملک) می رسد و در قسمت امضای انتقال دهنده این متن نوشته توسط کاربر نوشته میشود : ” پیرو بخشنامه ۵۵٩٢۶٣ مورخ ١٣٩٧/١٢/٢١ و برابر با اصل سرقفلی یا سند اوقاف و آستانه “
❌بارگذاری اسکن مدارک :
☑️سند ملک _ با توضیح سرقفلی یا صفحه اول یا دوم سند اوقاف و آستانه_
☑️سند تغییرنام ١ _ با توضیح صفحه اول یا دوم تغییرنام _
☑️کارت ملی خریدار
☑️سایر مدارک ١_با توضیح تعهد خریدار_
☑️سایر مدارک ١_با توضیح تعهد سه دانگ_
☑️سایر مدارک ١_با توضیح تطبیق آدرس_
☑️سایر مدارک ١_با توضیح کارت ملی / شناسنامه شریک یا شرکا_
☑️سایر مدارک ١_با توضیح فیش عوارض یا پایانکار یا پروانه ساختمانی یا قولنامه و اجاره نامه ای که آدرس در آن قید شده باشد_(مربوط به تطبیق ادرس)
⭕️و همچنین صفحه توضیحات شناسنامه خریدار یا شریک ایشان تغییرات داشت ان را در قسمت _توضیحات شناسنامه_ اسکن و بارگذاری کنید
در موارد تغییرنام های تعهدی_بجز فوتی_
اگر آدرس در سند و در پرونده تلفن مطابقت نداشت ، فرم تطبیق آدرس را همانگونه که در ذیل توضیح داده میشود تکمیل و به همراه دیگر مدارک بارگذاری کنید.
⚠️مواردی که در تصویر با نشانه های قرمز رنگ علامت گذاری شده است تکمیل شود :
🖊تاریخ و نام مرکز مربوطه
🖊شماره و تاریخ تنظیم مدرک مالکیت ملک
🖊نام خریدار و شماره تلفن ثابت
🖊آدرس موجود در پرونده تلفن
🖊آدرس موجود در مدرک مالکیت و شماره همراه خریدار
🖊کد دفتر ، مهر و امضای کاربر
📌یک نکتـه : پس از اسکن فرم تطبیق آدرس به همراه دیگر مدارک ، مشترکین مرکز مربوطه ، فرم را به شبکه ارجاع داده و پس از انجام بازدید و طی روال اداری ، فرم تایید شده مجددا در سیستم اسکن میشود . اگر دو آدرس موجود با هم مطابقت داشته باشد ، تغییرنام انجام شده و تلفن به نام خریدار می شود . اگر آدرس سند و پرونده مطابقت نداشته باشد ، تغییرنام انجام نخواهد شد